Friday, August 8, 2008

sedih







8/8/08 tarikh keramat bagi rumah ku. anak perempuan kesayangan ku balik pada pukul 8.30mlm. terus dia bertanya mana ikan kalui ku. aku hanya diam membisu. isteriku juga bertanya. sedih rasanya , tiap-tiap hari aku dan keluarga ku menatap wajah kalui , jelawat dan sepat ku. tapi mlm tu ,tinggal kenangan sahaja. aku termenung sejenak , kenapa aku sanggup membiarkan dia pergi.sedangkan aku amat sayang padanya. kalui oh kalui.....................? adakah aku kejam.Aku hanya membisu sehingga azan subuh kedengaran.

3 comments:

nordee said...

dulu husband saya ada bela arowana..silver..lebih kurang lima tahun dia bela ikan tu...bila kami pindah ke Sabah..tak lama kemudian ikan tu mati..sedihh...tapi keluarga tak bagitahu kami..bila kami pulang cuti sekolah hujung tahun..ada lagi ikan tu di simpan di peti sejuk..huhu..apa nak kata dah ajal..tapi suami saya ni serasi betul ngan arowana

Azman Bin Sulaiman said...

hmmmm...ikan macam manusia gak, ada perjalanan dalam hidup dia..mungkin ajal dia kat akuarium yang lain...tak de masalah bro...picit ATM Machine jer boleh beli yang lain..Arowana 3K tak de ke?

Soul-of-YaZz said...

tumpang kasihan...